| **Home** | **Pesbuk **|**Cuit Cuit** | **AtiQuote** | **KGDCG Sepahturious!!** |

Monday 14 September 2015

Kenapa Masih Belum Kerja???

Beberapa hari lepas,
Aku ditegur oleh seseorang yang boleh dipanggil 'mak cik',
Teguran yang membuat aku sedikit sentap!
Hahahahaa...

Dia tanya kepada aku:
"Bila nak kerja?"
(Aku jawab dalam hati)
--'saya kerja la makcik, makcik aje yang tak nampak.'

Realitinya aku jawab,
"Saya tunggu konvo dulu baru kerja"
Damn! Aku pun bodoh! Pergi jawab macam itu kenapa?

Sepatutnya aku jawab macam ini...

==========
"Makcik, saya nak jadi bos! Saya tak nak jadi kuli.
Biarlah saya kerja cikai-cikai. Biar tak cool di mata orang
dan untung tak berapa besar - tak apa!
Sebab saya yakin dan pasti, bila saya bekerja sendiri,
setiap sen yang saya makan nanti, Halalnya itu, pasti!
Saya yang usahakan sedaya mungkin untuk mendapatkan duit itu sendiri.

Saya risau kalau saya makan gaji, cukup bulan saya nak poket terisi.
Tapi sepanjang sebulan saya bekerja - saya asyik main FB.
Rasa-rasa... gaji yang saya dapat itu Allah berkati?"
=========

Mudah kata,
Aku sedaya upaya mencari rezeki yang benar-benar Halal.
Rajin aku, banyaklah dapatnya...
Malas aku, haaaa... mendapatlah kau nanti Atiq ooiii!

*********
'YANG HALAL ITU BUKAN SEKADAR BEBAS ANJING DAN BABI'


Semoga 'pandanganku_yangmulia' sentiasa dirahmati Allah s.w.t

0 orang macho & chanteq telah komen:

Post a Comment

Thanks sebab komen... =)