| **Home** | **Pesbuk **|**Cuit Cuit** | **AtiQuote** | **KGDCG Sepahturious!!** |

Friday 22 June 2012

Kisah Mak Kucing yang buat aku Touching, Nyah~

بسم الله الرحمن الرحيم

Saaaaaaayang Mak~

Kali ni, aku nak cerita pasal betapa tersentuhnya hati aku ngan pengorbanan sekor mak kucing kepada anak-anaknye. Secara automatiknya aku terus teringat kat mak bapak aku yang berada di kampung halaman... (pergh! ayat cam nok harooum)... 

Ceritanya camni, aku bawak la masuk anak kucing ni masuk dalam bilik aku... Boring! Saje bagi dorang men-men dalam bilik aku... Lagipun rumet aku si Zi tu xde... boleh le aku bawak masuk. Kalo Zi ade, xdapat le aku nak bawak masuk, sebab dia takut kucing. Hehehee...

Anak kucing... Memang aktif siot!
Tengah seronok-seronok dorang men dalam bilik aku, men kejor-kejor, men terokam-terokam~ Tiba-tiba aku xdengar dah bunyi dorang nih... Aku bajet dorang tido je la... Yelaa... Tiba-tiba je diam kan! aku pon check la... untuk kepastian~

Alalaaaa... tomeynye dia tido~

Memang betol la dorang tido... So aku pun pegi la amik penutup kotak kertas A4 tu pastu amik la kain buruk yang aku dah malas nak guna dah, letak dalam penutup kotak tu, bagi dorang tido kat dalamnye. Memang tak sedor ape la dorang. Penat benor gamaknye dapat main. He'eh~... 

Masa tu aku tengah edit post pasal benda ni... Tiba-tiba aku dengar mak kucing tu mengiaow-ngiow kat luar bilik aku. Aku pun pegi la check... takut dia mencari anaknye tak jumpa (tapi pandai pulak cari bilik aku yea...). Bukak-bukak je pintu bilik tu, aku nampak si Itam tu dah tercongok kat depan aku. Aku tengok dia-dia tengok aku. Mata dia tah la bulat penuh (COMEYYY~~~)

Aku bukan nampak dia jer, aku nampak ade kepala ikan goreng sekali kat depan dia. Antara aku ngan dia laa... Pastu aku tengok anak-anak dia berlari bukan main lagi lajunye kat mak dia. Terus dorang makan kepala ikan yang aku sendiri pun agak berselera nengoknye...Hahahahaa~~~ (aku kan KUCING gak!)... Ok, serious! 

macam ni la rope deme makan ikan tu...
krup! krap! krup! krap! bunyinye...

Maka, episod yang men'touching'kan bermula... Aku tengok mak dia tak makan pon. Tunggu je anak-anak dia makan dulu. Sambil-sambil tu dia jilat badan anaknye tu. Stres giler touching time tu... Seriously, aku memang dah rase nak meleleh jer, der. Tapi aku kawal jiwa-kawal perasaan. Rockers cam aku xkan nak nanges utk benda-benda camni kan. (Puuiittt!!!). Memang aku xnanges pon... Giler ko nak nanges?!

Moral yang aku dapat dalam kisah ni ialah. Mak kita sorang sanggup berkorban untuk anak-anaknye yang berderet-deeeeeeeeeeeeeeeet~ Tapi kita sebagai anak... Apa yang dah kita buat untuk mak kita yang sorang tu? Jom pikir sama-sama... Sampai hari ni, dah berapa lama kita hidup? Dah berapa banyak amalan kita dah buat untuk mak bapak kita?


Kita tak pernah terlalu muda untuk membalas budi ibu bapak kita.




Semoga 'pandanganku_yangmulia' sentiasa dirahmati Allah s.w.t

0 orang macho & chanteq telah komen:

Post a Comment

Thanks sebab komen... =)